24 oktober 2017: Piet Brouwer elektrotechniek is enkele maanden geleden gestart met een algehele refit van de onder Schotse vlag varende viskotter PH 63 van de Urker rederijk Oprey Trawlers. Hiervoor is het schip vanuit Harlingen naar Urk gekomen waar het schip grotendeels is gestript. Het oude machinekamerhoofdbord is verwijderd en het schip is voorzien van een geheel nieuw hoofdbord. Om op de toekomst voorbereid te zijn, is bij het engineeren direct rekening gehouden met de mogelijkheid dat er op een later tijdstip zwaardere generatoren geplaats zullen worden. Hierdoor zullen er op dat moment geen ingrijpende aanpassingen aan het hoofdbord nodig zijn.
Verder zijn in de machinekamer de overige elektrische systemen gereviseerd, zodat deze de komende jaren weer goed zullen functioneren. Het schip is tijdens deze refit ook voorzien van een compleet nieuwe brandmeldinstallatie. Voor het leveren van die installatie is gekozen voor een systeem van Marble Automation.
Op het verwerkingsdek zijn alle machines vervangen. Daarvoor is er een nieuwe kast gemaakt waarbij de transportbanden voorzien zijn van frequentieregelaars. Ook de vernieuwde ijs- en koelmachines zijn door Piet Brouwer elektrotechniek voorzien van de benodigde bekabeling. Het visruim en het nettenruim en de accommodatie zijn bovendien compleet vernieuwd en voorzien van een nieuwe verlichtingsinstallatie. Voor deze verlichting en de buiten verlichting, die ook compleet vernieuwd is, is LED verlichting toegepast. Ook zijn er op de brug de nodige aanpassing gedaan. Zo zijn de lessenaars bijvoorbeeld gereviseerd en voorzien van nieuwe panelen voor drukknoppen, meters en dergelijke.
Op dit moment ligt het schip weer in Harlingen. Omdat niet alle onderdelen van het schip op Urk gestraald kon worden, zal zij binnenkort naar den Helder worden gebracht voor de laatste straalwerkzaamheden. Hierna zal door Piet Brouwer de laatste hand worden gelegd aan de Viskotter PH 63 en daarna zal het schip weer in gebruik kunnen worden genomen. Zij zal dan weer geschikt zijn voor een jarenlange trouwe vaart.